C C C C A+ A A- X

Информация за съда

РАЙОНЕН СЪД - ХАСКОВО


Състав:

Съдии – 10 

Държавни съдебни изпълнители - 2

Съдии по вписванията - 3

Съдебни служители - 33

Председател: Пламен Георгиев

 

Информация за контакт със съда: гр. Хасково, бул. "България" №144,

e-mail: haskovo-rs@justice.bg и rshaskovo@mbox.contact.bg тел.: 038/ 601917 ; факс: 038/ 601905;

Интернет страница: www.haskovo-rs.justice.bg и www.haskovo.court-bg.org

Дата на включване в програмата "Съдилища-модели и съдилища-партньори": 21октомври 2005 г.

Статут: Съд-модел

Основни постижения в рамките на сътрудничеството с ИУСС:

Резултатите, които постигнахме за една година, не са изненада за нас, тъй като си поставихме цели и работата и усилията на всички ни бяха насочени към постигането им. Едни от най- важните постижения са работата ни в екип и повишаване на квалификацията на всички съдии и служители в Районен съд -Хасково. Бяха проведени две обучения на регионално ниво, на които присъстваха всички съдии и служители, а представители на съда взеха участие в над 30 семинари и обучения. В съвместната работа на принципа на екипност в съда, ръководството високо цени мнението на служителите.

При подбора на служители в Районен съд - Хасково се използват оповестени и документирани техники. В конкурсните комисии, назначени от председателя на съда, винаги участват и двама служители, с което ни се предостави възможността пряко да подберем хората с които работим, повиши се прозрачността в процедурата и доверието ни в ръководството на съда. С влизането в съдебната сграда, гражданите могат да се ориентират за местоположението на всички служби и зали в Районен съд - Хасково от информационното табло и указателните табели. На него са поставени образци на молби за улеснение на гражданите, таксите, събирани от съдилищата, актуална информация и съдебните заседания за деня. 

На видни места са поставени брошури за съдебната система в България и съдебните процедури.

Гражданите могат да получат информация за услугите, предоставяне от съда и от поставените в деловодствата наръчници: "Пътеводител в съдебните процедури", "Наръчник за гражданско деловодство", "Наръчник за наказателно деловодство", "Процесът на призоваване", които са оповестени в Интернет страницата на съда.

До информационното табло са поставени кутии за сигнали за корупция до Висш съдебен съвет и кутия за предложения, жалби и оплаквания, а в Интернет страницата на съда има и електронна такава.

Създадохме тази интернет - страница с идеята да бъдем полезни на всички, които искат да се запознаят със спецификата на българското правораздаване и в частност работата на Районен съд- Хасково.
Постарахме се да я превърнем в своебразен справочник за дейностите на районния съд, предлаганите услуги, полезни връзки - изцяло информацията, която необходима на гражданите.
От началото на 2005 г. се използва система за последователно и унифицирано номериране и вертикално подреждане на делата в деловодствата. На разположение на гражданите са наръчници, които представляват пътеводители в съдебните процедури. Всички служители в РС — Хасково носят табелки с името си и заеманата длъжност. Това повишава отговорността и стимулира към по-високо качество на обслужване на гражданите. Подобрената материална база, техническата обезпеченост, работата в екип в отделните служби и в колектива на РС - Хасково като цяло, личната мотивация и желание за промяна, доведе до оптимизиране на работата, повишаване качеството на обслужване на гражданите и прозрачност в съдебните процедури, бързина при изготвяне на исканите от тях справки по делата.

През периода 04.11.2008 година- 04.11.2009 година Районен съд- Хасково работи по Проект “Консултативен форум на районните съдилища”, приоритетна ос „Добро управление”, подприоритет 1.5 „Прозрачна и ефективна съдебна система”, по Оперативна програма “Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд, по Договор C 08-15-6-C/04.11.2008г. с МДААР.
Проектът се изпълни от Районен съд - Хасково в партньорство с Районен съд – Пловдив, Районен съд – Ямбол, Районен съд – Шумен, Районен съд – Сливен, Районен съд – Бургас и Районен съд – Враца

Обща цел на Проекта

Общата цел на Проекта беше подобряване взаимодействието и координацията между районните съдилища, както и между тях и Висш съдебен съвет и с цел по-доброто им функциониране и засилване на ролята на районните съдилища в процеса на реализирането на ефективна и положителната реформа в съдебната система, ползваща се с доверие и подкрепа на местно ниво за отстояване на принципите на прозрачност, публичност и отчетност на съдебната система.

Специфични цели:

В рамките на обща цел се реализираха следните специфични подцели:

  • създаде се координационен механизъм между районните съдилища;  
  • създаде се механизъм за подпомагане работата на Висш съдебен съвет при вземане на управленски решения, отнасящи се до съдебната дейност;  
  • създаде се координационен механизъм между районните съдилища и Висш съдебен съвет;

Целеви групи:

Районните съдилища в Република България

Основни дейности по Проекта:

  • Създаде се Консултативен форум на районните съдилища:

Форумът представлява механизъм за подобряване на диалога и взаимодействието между районните съдилища и между тях и ВСС. Той се основава на принципите на представителност на съдилища по отношение на географско положение и големина; доброволност при участието и равнопоставеност на членовете; прозрачност и оперативност в работата. Работата на Форума беше свързана с проучване, събиране и анализ на информацията в регионален и национален мащаб, необходима за администриране на съдебната дейност и осъществяване на правораздавателния процес. В рамките на Проекта се проведоха 4 срещи на Консултативния форум.

  • Създаде се интернет- страница на Форума

Беше разработена интернет- страница, която напълно отразява работата на Консултативния форум. На нея е публикувана информация, относно всички теми и срещи на Форума и др. Интернет- страницата беше още един механизъм за постигане на целите на Проекта чрез разширяване на кръга на участниците във Форума и увеличаване на възможностите за включване в обсъждането и решаването на поставените теми на повече административни ръководители и съдебни служители. Целта беше по този начин да се увеличи и подобри капацитета на Форума като експертен и консултативен механизъм. 
Интернет страница на Консултативния форум: www.cfrc.info

Мониторинг на принципа за случайно разпределяне на делата Дейността се осъществи чрез работна група, която проучи и анализира резултатите от прилагането на принципа за случайно разпределение на делата. Мониторингът бе извършен в районни съдилища, които обслужват различен брой население и са представителни за голям, среден и малък районен съд. Мониторингът включваши и информация за това до каква степен гражданите са запознати с начина, по който се разпределят делата и как неговото прилагане влияе върху доверието, което те имат в съдебната система.Кръгла маса относно прилагането на случайния принцип за разпределяне на делата

На 9-10 април 2009г. в гр. Хасково беше организирана кръгла маса, на която участваха не само представители на целевата група, но и на други съдилищата, ВСС, МП и други заинтересувани институции. На Форума беше направен сравнителен анализ на трите действащи в съдилищата в България програми. Бяха посочени предимствата и недостатъците на всяка от тях. Представи се и анализ на особените хипотези при приложението на принципа на случаен подбор на делата и се предложи механизъм за бъдещ мониторинг  Целта след това изследване, беше да се приеме унифицирана система за случайното разпределение с постоянен мониторинг и възможности за контрол и се предложи приемането на ясни, прозрачни и логични правила, гарантиращи изначално обективен и безпристрастен процес, респ. съд.

Анализ на продължителността на разглеждане на делата в съда и разработване на времеви стандарти  Дейността беше изпълнена от работна група, която проучи продължителността на делата в районните съдилища с цел да се анализират сроковете, в които се приключва едно дело в районен съд и се приемат насоки по отношение на възможни промени, насочени към разработване на предвидими времеви стандарти и др

  • Обучение “Механизми за управление движението на делата и намаляване на забавянията”

 Обучението беше насочено към съдиите и съдебните служители в районните съдилища, които прилагат на практика приетите времеви стандарти. По време на обученията се представиха на нови механизми за управление движението на делата и обсъдиха актуални проблеми във връзка с новото законодателство, представиха се и европейските стандарти и изисквания. Обучението беше използвано и за обмяна на добри практики между районните съдилища.

  • Разработване на наръчник за съдебните служители относно правилата за публикуване на решения

         Наръчникът се разработи от работна група от магистрати, съдебни служители и системните администратори. При неговото съставяне се взеха предвид дадените от ВСС насоки относно публикуването на съдебни решения. Той съдържа подробна информация за законодателството в тази област и правила и процедури при публикуването на съдебни решения, най-вече в интернет страниците на съдилищата.

  • Обучение на съдебни служители и системни администратори относно публикуването на съдебни решения

Обучението беше насочено към представители на съдебната администрация и по-специално съдебните служители, които подготвят съдебните актове за публикуване, както и системните администратори, които са ангажирани с публикуването на информацията в интернет страниците на съдилищата. Обучението засегна теми, свързани с познаване на нормативната уредба и придобиване на практически знания. 

-изготви се анализ относно прилагането на принципа на случайния избор и препоръки за подобряване на приложението му, който беше отпечатан в 1000 броя и разпространен във ВСС, МП, ВКС, всички районни, окръжни, апелативни съдилища, неправителствени организации и др. 
-изготви се анализ на продължителността на делата, който беше отпечатан в 1000 броя и разпространен във ВСС, МП, ВКС, всички районни, окръжни, апелативни съдилища, неправителствени организации и др. 
-разработи се наръчник на съдебните служители относно публикуването на съдебни решения, който беше отпечатан в 1000 броя и разпространен във ВСС, МП, ВКС, всички районни, окръжни, апелативни съдилища, неправителствени организации и др.

-установиха се унифицирани времеви стандарти

-създадоха се четири уеб форума

-проведоха се четири срещи на Консултативния форум на районните съдилища

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация